Co je to franšíza?

Drogerie Teta, McDonald’s, KFC nebo třeba Subway. Všechny tyto podniky mají něco společného – jedná se o franšízu, další typ podnikání, který můžete pro svůj vlastní byznys využít. Najdete ji v různých oborech a nese s sebou mnohé výhody.

Představte si to jako domek na klíč – dostanete hotový „produkt“, který jen musíte umět správně využít. Není třeba ho vymýšlet nebo vlastníma rukama stavět, vše se udělá za vás a předá v použitelné podobě. Ale následnou péči už musíte obstarat vy podle zadaného konceptu. Když však dostanete návod, máte to opět o něco snazší.

Franšízing je označení pro systém produktů nebo služeb, které jsou realizovány díky spolupráci mezi dvěma na sobě právně a finančně nezávislými subjekty – franšízorem a franšízantem. Co se pod těmito osobami ale ve skutečnosti všechno skrývá?

Franšízor (zakladatel, majitel franšízy) předává za konkrétní stanovené poplatky franšízantovi (kupci, uživatel franšízy) oprávnění na použití obchodního názvu, ochranné značky, know-how nebo třeba i systémů metod práce po celou dobu trvání smlouvy a zároveň tím zavazuje k povinnosti dodržovat zadaný koncept.

Jaké jsou základní výhody franšízingu?

  • Máte hotový produkt/službu a nemusíte nic sami vymýšlet, protože vám předají know-how i svůj obchodní název
  • Dostanete „návod k použití“, kterého se pak jen je potřeba držet, aby se splnily podmínky dohody franšízingu
  • Těšit se můžete na rychlejší vrácení peněz, které jste vložili do počátku podnikaní
  • Budete mít silnější a bezpečnější pozici na trhu

Jedná se o výhodný způsob podnikání, který je vhodný především pro lidi, co rádi budou pokračovat ve známé značce a chtějí svižnější rozjezd svého byznysu. Kdo by ostatně nerad viděl, že investice se rychle vracejí? Avšak pokud byste rádi rozjeli něco vlastního, tak u franšízy to nebude to pravé ořechové.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.