Jak získat kvalitní zákazníky? Vybudujte si síť kontaktů!

Bez kvalitních kontaktů je váš byznys odsouzený ke konci, nebudeme si nic nalhávat. Dnešní doba je stavěná na tom, jak jste schopní si udržovat stávající klientelu a vyhledávat nové zákazníky. Už neplatí historické pravidlo, že se to o vás všude rozkřikne – pokud o sobě nikomu neřeknete, tak vaše podnikání nebude nikdy úspěšné tak, jak byste si přáli.

Získávání nových zákazníků je obtížný úkol, avšak je dobré si také přiznat, že to není nereálný cíl. Každý podnik – ať už začínající nebo již rozběhlý – staví svou úspěšnost mimo jiné i na tom, jak může zaujmout potenciální klientelu natolik, že o jeho služby nebo produkty projeví zájem.

Kde všude však můžete kontakty nasbírat? Máte několik možností:

  1. Rodina a stávající známí

Začněte vždy u rodiny a známých. Je to nejjednodušší cesta, jak se může o vašem byznyse dozvědět větší množství lidí a vy tak docela snadno získáte základní zákaznickou skupinu.

  1. Pečujte o své klienty a nechávejte se doporučit

Jsou lidé s vašimi službami spokojeni? Požádejte je o sdělení hodnocení ostatním – ať už veřejně na vašich webových stránkách, Facebooku nebo třeba slovně mezi svými známými. Doporučení je základním kamenem, neochuďte se o něj, pokud máte možnost jej získat! Může vám přivézt mnoho dalších spokojených zákazníků.

  1. Newsletter – odběr novinek

Určitě jste si všimli, že lidé neradi dávají někomu své osobní údaje. Je to pochopitelné – s množstvím spamu, které jim do jejich schránek chodí, se málokdy stane, aby vám dali e-mail, na který skutečně chodí. Avšak tak tomu být nemusí! Když připravíte kvalitní obsah, který je zaujme a nachystáte pro ně třeba i bonusovou složku (např. kupón), je zde opět o něco větší šance na získání kvalitního kontaktu na zákazníka. Vy pak můžete zájemce mnohem snadněji dle jeho přání informovat o novinkách nebo třeba sezónních akcích.

  1. Budujte partnerské vztahy s dalšími firmami

Vlastníte třeba zdravé bistro a kousek od vás zrovna otevřeli prodejnu zdravé výživy? Seznamte se a navažte spolupráci. Bude to oboustranně výhodné na získávání zákazníků, nemyslíte?

Budování sítě kontaktů je pro každý byznys velmi důležitý faktor úspěchu. Nepodceňujte ho a nezapomínejte využívat všech dostupných možností, jak oslovit nové zájemce o vaše služby nebo produkty.

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.