„Náš zákazník – náš pán.“ Anebo ne?

Ať chcete nebo ne, tak fráze Tomáše Bati o postavení zákazníka v podnikání není pouze běžnou větou, kterou se ohánějí majitelé různých firem nebo společností. Když se nad tímto slovním spojením hlouběji zamyslíte, tak má logický základ, avšak samozřejmě se na něj musí pohlížet s jistým nadhledem. Ne vždy je totiž dobré vyhovět všem přáním, a ne vždy je vhodné odmítnout návrhy na změnu.

Zajisté je vám jasné, že bez zákazníků či klientů by vaše podnikání nemělo smysl. Děláte vše pro jiné lidi, proto je nutné, abyste na tento důležitý faktor při svém podnikání nezapomínali.

Jak však správně vnímat požadavky a přání, které k vám přicházejí?

  • Průběžně si udělejte průzkum vaší cílové skupiny
  • Ptejte se lidí na jejich názory a spokojenost s tím, co děláte
  • Naslouchejte zákazníkům či klientům v jejich přáních
  • Dělejte vše co nejlépe

Je samozřejmě skvělé, když máte originální nápad, avšak ještě lepší je, když ho umíte s pomocí ostatních vyladit tak, aby byli zákazníci ještě o něco spokojenější. Jak na to? Naslouchejte jim více, než sami budete mluvit. Berte si od nich inspiraci a sbírejte podněty pro zlepšení. Jedná se o skvělý způsob, jak získávat informace, které můžete poté cíleně využít pro zlepšení vašeho byznysu, proto ho nepodceňte.

Řekl vám klient, že by na vašem produktu nebo službě něco změnil? Doptejte se ho na více podrobností a zvažte to. Anebo má váš zákazník zájem o něco, co zatím nenabízíte, ale máte prostor to sehnat? Zkuste pouvažovat, zda by to nešlo zařadit do nabídky, možná totiž není jediný, kdo by to ocenil.

Právě schopnost vyslyšet to, co by vaši zákazníci chtěli, vám může pomoci získat kvalitní zájemce, kteří se k vám budou rádi vracet. A nejen to! Budou vás i doporučovat dalším známým a pevná síť zákazníků se začne tvořit. Pozitivní ohlasy se šíří rychle, zapracujte na nich a máte opět o krok blíže k úspěchu.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.